Başak Yavuz ‘Raum 610’ (Rumi Sounds)

Bilirsiniz, bir plak 250 adet gibi cüzi bir sayıda basılınca zaman içinde kıymete biner ve koleksiyonerler tarafından aranır hale gelir. Ancak Başak Yavuz’un “Raum 610” adlı plağının mana ve ehemmiyetini açıklayan şey bu değil. Bu plak zamana ihtiyaç duymadan, daha şimdiden gerçek bir hazine.

Başak Yavuz ‘Raum 610’ (Rumi Sounds)
REKLAM ALANI
Yayınlama: 07.04.2024
A+
A-

İstanbul’dan New York’a
oradan Berlin’e uzanan hayat
yolculuğunda çok iş yapmış,
hepsinde farkını ortaya
koymuştu besteci, solist,
eğitmen, aranjör, radyocu, yapımcı
Başak. Türlerin kurallarına uyum esareti
gibi bir kalıbı çoktan aşmış; yegâne
yaratım alanının özgürlüğünden geçtiğini
keşfetmişti. Albüme Sebastian Böhlen,
Martin Krümmling, Max Leiß, Christian
Müller, Korhan Erel, Maria Christina &
Jessie Monk ile Magnus Schriefl eşlik
ediyor.

Başak’ın özgün (karmaşık gibi
görünse de sade) bir dünyası
var; bir dünya ama içinde sayısız
paralel evren. Onun müziğini
lügata sığdırarak tarif etmek
pahasına söylenecek şey: Hem
her şey hem hiçbir şey…
Ararsanız müzik tarihinden
sayısız referans bulabilirsiniz
albümde ama yine de bambaşka
bir ifadeye sahip olduğunu ilk dinleyişte
fark edeceksiniz. Nefes alıyor, keyif verdiği
kadar keyif alıyor bu albüm. Yeni değil,
yenilikçi… Yıllar sonra değil, şimdi bilelim
kıymetini.

BARIŞ BÖLÜKBAŞI ‘G-I’ (CONCENT ID PRODUCTİON)

Sanatın diğer dallarına ve muhtelif
düşünce disiplinlerine ilgi duyarak,
onlardan ilham alarak müzik yapan
müzisyenlere karşı özel ilgim var.
Hele bir de bu edebiyat ise…
Kocaeli Üniversitesi GSF Müzik
Bölümü’nde öğretim görevlisi
olan, piyasada da bazı isimlerin
arkasında dinlediğimiz gitarcı
Barış Bölükbaşı’nın, sekiz
parçadan oluşan 20 dakikalık
“G-I” isimli albümünün esin
kaynağı Leyla Erbil’in “Zihin
Kuşları” kitabı.

Bu enstrümantal bir albüm; sadece
açılışında yer alan “Leyla” sözlü. “Uçar
aklımın kuşları” dizeleriyle başlayan
şarkı, Barış’ın usta yazarımıza olan
hayranlığını “Hiç bitmesin bu roman,
tadı damağımda senden kalan”
dizeleriyle devam ediyor.
Albümün geri kalanı G-I (Guitar
Intelligence) konsepti içinde. Burada
Barış’ın müzik dünyasındaki referansları
tüm çıplaklığı ile görülüyor.
Toto’dan Santana’ya kadar
uzanan pop, pop-caz,
afro-rock, Latin çeşitliliği
içinde. Gitar temelli klasik
pop parçalarında türün
formuna sadık kalıyor.
Müzikal oyunları yeteneğinin
göstergesi. Sıcak tonlu
parçalarda ruh dolu ve coşkulu bir
atmosfer var.

Gitar müziğinde saldırgan olmadan
duygu ve düşüncelerini zarafet içinde
tane tane anlatan bir müzisyen dinlemek
istiyorsanız, dijital platformun butonuna
bir tık uzaklıktasınız…


REKLAM ALANI
Bir Yorum Yazın

Ziyaretçi Yorumları - 0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış.